Pivilion 2022 07 10 09 Img 7228
U digitalnom vremenu, u kojem tehnologija mijenja ne samo načine umjetničke produkcije već i samu strukturu svijeta u kojem umjetnici djeluju, suočeni smo s nevidljivim slojevima umjetničkog rada kojih možda nismo svjesni ili na koje olako pristajemo najčešće ne dovodeći ih u pitanje.

Umjetnici/e se sve češće suočavaju s nevidljivim mehanizmima kontrole – od programskih makrostrategija kontrole dodjelom financijskih sredstava, "neutralnih" kustoskih kriterija koji podupiru status quo, do eksplicitnih oblika cenzure kada umjetnički rad izazove političku ili društvenu nelagodu. Slučajevi poput recentne Documente 15 pokazuju koliko su ti procesi složeni i koliko institucionalni konteksti oblikuju ono što smatramo vidljivom umjetnošću. Algoritamska (sistemska) cenzura, vlasničke strukture galerija te ostali mehanizmi kontrole umjetničkog rada neke su od tema ovog okruglog stola.

Na okruglom stolu sudjeluju Umjetnička organizacija Format C (Dina i Vedran Gligo), Dijana Protić iz Centra za inovativne medije APURI, Igor Eškinja i Tomislav Brajnović s Odsjeka za likovnu umjetnost APURI.
Vrijeme i mjesto održavanja: 2. 6. 2025., 18 h, VBZ, Korzo, Rijeka