Poštovani nastavnici, asistenti, studenti i vanjski suradnici,

Mjesec dana je prošlo otkako smo prešli na nastavu na daljinu i tako smo ušli u travanj mjesec. Za sada je sigurno da će izvanredne mjere trajati još barem mjesec dana.

Kao što sam najavila u prošlom e-mailu da će doći do nužnih promjena kako bi se uspio održati ritam nastave, Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Sveučilište u Rijeci donosi mjere vezane uz kalendar aktivnosti u ljetnom periodu. Prošli tjedan, točnije u petak 10.04.2020. održan je sastanak proširenog dekanskog kolegija na kojem smo raspravljali o izazovima i mogućnostima nastave na daljinu. Sastanak je bio dugotrajan i produktivan.

U slijedećim redcima ću vam ukratko napisati koje smo probleme otvorili i koje su mogućnosti rješavanja istih. Detaljnije o tome će vas obavijestiti Predstojnici katedri i Pročelnik odsjeka na sastancima.

Nastava na daljinu i praćenje rada studenata

Svi nastavnici su ozbiljno i profesionalno shvatili ovu situaciju kao i većina studenata na Akademiji te uz pridržavanje rasporeda sati redovito održavaju kontakt sa studentima i održavaju nastavu.

Dobili smo pitanja od nastavnika na koji način će postupiti kod ocjenjivanja studenata koji u potpunosti ignoriraju nastavu na daljinu i one koji se povremeno uključuju ali su neaktivni i zanemaruju rad i zadatke. Uprava smatra da možda svim studentima nije u potpunosti razvidno da je ovaj oblik nastave obvezan i da će se ocjenjivati te da će im o tome ovisiti izlazak na ispit, stoga smo odlučili napisati posebne kratke upute koje će se odnositi samo na studente. Upute će nastavnici moći poslati svim studentima kako bi nam svima bilo jasnije kako postupamo. Isto tako će biti objavljene na mrežnim stranicama i na facebook stranici Akademije.

Održan je sastanak Odbora za kvalitetu Sveučilišta na kojem je sudjelovala i naša predsjednica i prodekanica za umjetničko-znanstvenu djelatnost kolegica Darija Žmak Kunić. Na sastanku je rečeno da je nekoliko sastavnica i Akademija među njima izradilo obrazac praćenja nastave što će i drugi morati učiniti te će biti članom povjerenstva koje će izraditi nove upitnike zadovoljstva studenata budući se ovaj sadašnji ne odnosi na online nastavu.

Na Sveučilištu se priprema izmjena Pravilnika o studijima koji ćemo i mi primjenjivati, a odnosi se upravo na stanje izvanredne situacije. Prijedlog izmjene članka 82. glasi

(1) U slučaju elementarne nepogode, ratnog stanja ili druge neposredne ugroze stanovništva, Senat može drukčije od načina propisanog ovim Pravilnikom urediti donošenje i izmjene izvedbenog plana nastave te kalendara nastave, oblike i metode praćenja studenata, načina vrednovanja njihova rada tijekom nastave i ocjenjivanja studenata, načine polaganja ispita te završetak studija odnosno napredovanje kroz studij.

Temeljem ove izmjene pravilnika (kad je Senat usvoji) kao i odluke Vlade i Ministarstva znanosti i obrazovanja o obveznom prelasku na nastavu na daljinu, kompletna organizacija nastave, izmjena silabusa predmeta, pomicanje rokova ispita, obrana, načina praćenja studenata i ocjenjivanja, završetka studija i ostalo, postaje pravno utemeljeno.

Predaja diplomskog rada i obrana

Prema rokovima obrana diplomskih radova za travanj mjesec, obrane nije moguće organizirati u dosadašnjoj formi. Budući da se za travanj mjesec radi o troje diplomanata, prodekanica za nastavu kolegica Melinda Kostelac je u kontaktu s njima i sa Studentskom službom te su donesene privremene odluke i način na koji će studenti moći predati diplomski u elektronskom obliku kao i popratnu dokumentaciju. Kako je obrana u fizičkoj prisutnosti važna, ljudska i propisana u našim dokumentima, rokovi će se prebaciti za lipanj mjesec. Ako ovo izvanredno stanje potraje, a kako ne bismo diplomantima onemogućili završetak studija, postoje opcije za online obrane u iznimnim slučajevima prema modelima europskih Sveučilišta i nekih sastavnica Sveučilišta u Rijeci. Te modele je potrebno razmotriti i uzeti ih u obzir samo u krajnje nužnoj situaciji.

Upisi, prijave, razredbeni postupak

Većina problema nastalih ovom situacijom je rješiva unutar naše Akademije putem dodatnih odluka i tumačenja Ministarstva i Sveučilišta. Problem, a možda i najveći izazov s kojim ćemo se suočiti u idućem periodu su upisi novih studenata i razredbeni postupak jer će biti mnogih prepreka kao održavanja Državne mature, otvaranje platforme postani student, datuma razredbenih postupaka, mogućnost primanja velikog broja kandidata u jednu prostoriju, mogućnost kretanja kandidata izvan mjesta stanovanja, naputci o zdravstvenoj sigurnosti i sl.

To su izvjesne situacije o kojima već sada moramo razmišljati. S tim u vezi je prodekan za međunarodnu suradnju kolega Marko Koržinek izradio tablicu iz kojih škola nam dolazi najveći broj učenika kontinuirano. Zaključili smo da dobra promocija Akademije treba biti ciljana upravo u tim školama iz kojih nam dolazi najveći broj studenata. Prvi korak je prikupljanje svih video i foto materijala od kojih će se napraviti promotivni materijal za učenike srednjih škola. Otvorena je google mapa za dostavu materijala u koju imaju pristup članovi proširenog dekanskog kolegija. Ako imate zanimljive video/foto dokumentaciju, a koja bi mogla poslužiti za dobru promociju akademije, molim obratite se kolegi Koržineku.

Raspravljalo se je i o mogućnostima, kao rezervne opcije, da se dio razredbenog provede online.

Odluka Vlade o nezapošljavanju

Prošli tjedan je spomenuta odluka donijela dosta nemira u naše redove iako ista postoji još od 2016. godine kada je prvi puta stupila na snagu. Ovom odlukom Vlada preusmjerava traženja suglasnosti za nova zapošljavanja kao i napredovanja nastavnika na Ministarstvo financija. Ministarstvo financija je već zagušeno zahtjevima te će skupno zatražiti Ministarstvo znanosti i obrazovanja kao i Sveučilišta preporuku o suglasnosti sa valjanim obrazloženjem.

S tim u vezi smo žurno poslali zahtjev za novo zapošljavanje osobe na radno mjesto voditelja računovodstvene službe jer je natječaj u potpunosti proveden i skupni zahtjev za napredovanja nastavnika. Sada čekamo odgovor.

***

Molim ako imate prijedloge, konstruktivne ideje ili zamisli vezane za sve navedeno u ovom i prošlom e-mailu, da putem svojih Katedri kao zaključke sastanaka dostavite Upravi ili se osobno obratite na e-nastava@apuri.stroj. U ovoj situaciji je osluškivanje nastavnika i studenata jako važno za održavanje cijelog sustava i osjetljivog tkiva umjetničke nastave na daljinu.

Ovo proljetno vrijeme toplo i puno sunca nas dodatno opija i biti će sve teže raditi i komunicirati samo putem računala, ali morati ćemo u tome ustrajati i dodatno motivirati sebe i studente.

Nadam se da ste uskrsne blagdane proveli u miru i odmoru, korisno i ugodno za sebe, svoju obitelj i najbliže te osigurali dovoljno snage za idući radni tjedan.

Puno zdravlja i srdačan pozdrav!

Red. prof. art. Letricija Linardić

Rijeka, 13. travnja 2020.